tisdag 28 oktober 2008

Stamboksförningen!




Den 13 septemper var det dax för hösten om inte årets höjdpunkt... Ronja skulle stamboksföras, inför detta har både hon och jag slitet ordentligt kan jag säga, vi har tränat å tränat å tränat och återigen tränat inför den stora dagen som gick helt fantastiskt bra mycket bättre än vad jag vågat hoppats på. Det enda som var lite tråkigt, var att jag inte kunde visa henne själv då jag lagom till premieringsdagen drog på mig jordens förkylning med hög feber, men då är det ju tur att man har guldvänner som kunde ryka in i sista sekund! Stortack å kram till Emelie å Martina- Ni kan sannerligen visa häst ni!:) Nå så hur gick det nu då??? JO jag aldrig vågat hoppas på att hon skulle höja sina poäng men så här löd iaf hennes poäng:99789 TYP: utmärkt rastyp, välbygd. HUVUD, HALS, BÅL, KORS: vackert huvud, naturlig resning, utmärkt sida. EXTREMITETER: Torrbent, ngt tåtrång. SKRITT: taktmässig. TRAV: energisk vägvinnande, bogfri. Jag behöver inte säga hur glad jag är för detta! :) Körprovet gick oxå som en dans, det gjorde jag dock själv, vi fick bedömningen: Mycket välkörd på prem.platsen! :)


Kan inte tacka alla nog som stötta mig både innan och under dagen! Camilla, karin, Angela, Emilie, Fredrik,min man Leo , mamma, pappa, mina kära barn, Tack för att ni finns och alltid ställer upp vad det än gäller! Här bjuder jag på några bilder ifrån den stora dagen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ronja är sååå vacker! Det är dig så väl unt med fina poäng på en sån vacker häst! Roligt att du skaffat blogg! å va fin du va på ditt bröllop! Litet grattis så här i efterhand på 3 åriga bröllopsdagen!

många kramar
Karin

Linda Färnevik sa...

Vad hon är fin, Ronja! Jag har ju dock inte sett henne live ännu, hoppas det kommer! =) Kul att du börjat blogga, och vilket fint bröllopskort! Ska bli kul att följa er i bloggen!

kram Linda